Folkpartiet

 

Folkpartiet grundades år 1934. Partiet har 18 710 medlemmar och deras partiledare heter Jan Björklund, han har varit deras partiledare sen år 2007. Folkpartiet är det fjärde största partiet i Sverige.

 

Några saker Folkpartiet vill ändra på är,

Partiet vill ha strängare regler i alla skolor och mer ordning. De vill också ha tidigare betyg.  Och bättre äldreboende för par.

Jag tycker att det är bra att dom också satsar på att alla ska få arbetsro i skolan. Men jag tycker inte det är så bra med tidigare betyg, det blir nog bara jobbigt!

Jag tycker också att det är jättebra att dom ska skaffa fler jobb så att dom flesta, iallafall fler kan få ett jobb:)

 




Det här är folkpartiets partiledare och deras symbol.


Källa: Wikipedia, val-2010.se och folkpartiet.se


/Emilia


Kommentarer
Postat av: vodees

najs info. smått&bra (=

2010-09-09 @ 21:00:51
Postat av: vodees

glömde också att skriva att jag inte heller vill införa de dä med betyg tidigare. Bra som de e nu :D sätter en gräns mellan högstadiet&mellan/låg.

2010-09-09 @ 21:02:28
Postat av: Felicia

Bra skrivet! :D Nu fick jag lite tips om vad jag ska skriva om.

2010-09-10 @ 09:00:22
URL: http://feliciabacklundskola.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra skrivit! :)

2010-09-15 @ 23:07:26
URL: http://jeelanitah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0